Här är vi


Jag är Dumle, Enhörningens Dumle är mitt fullständiga namn. Född 071217. På bilden är jag lite mager efter att ha haft en infektion och tappade aptiten. Matte var hos veterinären och fick antibiotika. Jag tappade håret på nosen och "blödde" i ögonen (inte blod men ett rött sekret som ser ut som blod). Men nu är jag frisk =D.

Jag är väldigt nyfiken och är bra på att hoppa. Ofta hoppar jag ner på golvet när husse eller matte inte är beredda. Då får de vänta tills jag kryper fram igen, ha ha =).


Jag är Humle. Egentligen heter jag Oasens Kummin men min husse och matte har alltid kallat mig Humle. Förstår inte varför ;). Jag är född några dar efter Dumle, 071223. Jag hade planerat att komma på julafton men det blev inte som jag tänkt mig...

Jag är oxå nyfiken men lite mer försiktig än min kompis. Jag älskar solrosfrön och därför väger jag ett par gram mer än Dumle. Jag har allt oxå rymt några gånger, ner på golvet... Man är väl ingen mes (utan mus) ;)

Jag stöttade Dumle när han var sjuk. Han blev tvångsmatad med barnmat när han tappade aptiten. Jag smakade lite oxå och det var riktigt gott! Jag är den mest matglada av oss två.

Håll utkik på bloggen om du vill veta mer om oss.

Humle & Dumle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0